top of page

5 Dôvodov prečo jesť viac Hummusu



Hummus je neuveriteľne populárne blízkovýchodné jedlo. Typicky sa vyrába zmiešaním cíceru, tahini, olivového oleja, citrónovej šťavy a cesnaku. Hummus je nielen chutný, ale je aj všestranný, nabitý živinami a spája sa s mnohými pôsobivými zdravotnými a nutričnými výhodami.


Benefity Hummusu:

1. Super výživné a plné rastlinných bielkovín


Z konzumácie hummusu sa môžete cítiť dobre, pretože obsahuje širokú škálu vitamínov a minerálov.


100-gramová porcia hummusu poskytuje:


Kalórie: 166

Tuk: 9,6 g

Bielkoviny: 7,9 g

Sacharidy: 14,3 g

Vláknina: 6,0 g

Mangán: 39 % RDI

Meď: 26 % RDI

Folát: 21 % RDI

Horčík: 18 % RDI

Fosfor: 18 % RDI

Železo: 14 % RDI

Zinok: 12 % RDI

Tiamín: 12 % RDI

Vitamín B6: 10% RDI

Draslík: 7 % RDI


Vďaka tomu je vynikajúcou voľbou pre ľudí na vegetariánskej alebo vegánskej strave. Konzumácia dostatočného množstva bielkovín je nevyhnutná pre optimálny rast, regeneráciu a imunitné funkcie.


Okrem toho hummus obsahuje železo, kyselinu listovú, fosfor a vitamíny skupiny B, ktoré sú všetky dôležité pre vegetariánov a vegánov, pretože ich strava nemusí mať dostatok.


2. Bohaté na ingrediencie, ktoré preukázateľne pomáhajú bojovať proti zápalu


Zápal je spôsob, akým sa telo chráni pred infekciou, chorobou alebo zranením. Niekedy však zápal môže pretrvávať dlhšie, ako je potrebné. Toto sa nazýva chronický zápal a spája sa s mnohými vážnymi zdravotnými problémami.


Hummus je plný zdravých ingrediencií, ktoré môžu pomôcť v boji proti chronickému zápalu. Olivový olej je jedným z nich. Je bohatý na silné antioxidanty, ktoré majú protizápalové účinky. Podobne, sezamové semienka, ktoré tvoria tahini, môžu pomôcť znížiť príznaky zápalu v tele.


3. Vysoký obsah vlákniny, ktorá podporuje trávenie a vyživuje vaše dobré črevné baktérie


Hummus je skvelým zdrojom vlákniny, ktorá môže zlepšiť zdravie tráviaceho traktu. Vláknina tiež pomáha kŕmiť zdravé baktérie, ktoré žijú vo vašom čreve.


Jedna štúdia zistila, že pridanie 200 gramov cíceru do stravy na tri týždne pomohlo podporiť rast prospešných baktérií, ako sú bifidobaktérie, a zároveň potlačiť rast škodlivých baktérií.


4. Má nízky glykemický index, takže môže pomôcť kontrolovať hladinu cukru v krvi